Úvodní stránka » Nabídka MŠ

Co Vám nabízí naše mateřská škola

  • kvalitní výchovu Vašich dětí v podnětném prostředí, vhodně promyšlený režim dne, který zajišťuje dětem prostor pro hru, zábavu, ale i čas k získávání nových poznatků a dovedností

  • rodinné prostředí s nižším počtem dětí

  • odpočinek a spánek dětí přizpůsobený potřebě jednotlivých dětí

  • výtvarné činnosti – vede Šárka Hynešová

  • předškolní činnosti - vede Aneta Hudousková

  • oslavy formou přitažlivých her, zábavných soutěží a akcí v průběhu roku připravené pro děti i rodiče v jednotlivých ročních obdobích (zamykání zahrady, Vánoce, karneval, vynášení Zimy, velikonoční zvířátko, školní skřítci a další)

  • návštěvy zajímavých a poučných akcí: divadelní představení, koncerty, výstavy, výlety, exkurze

  • seznamování s angličtinou

  • možnost návštěv bazénu v ZŠ

  • dobrou spolupráci se ZŠ, ZUŠ v Kaznějově a s DDM Radovánek

      

    Předškolní vzdělávání je cílevědomá činnost, která se uskutečňuje při všech činnostech a situacích v průběhu celého dne v mateřské škole.

     

    Záměrem předškolního vzdělávání je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, schopnou zvládat takové nároky života, které jsou na ně běžně kladeny.

     

    Školní vzdělávací program naší mateřské školy je zpracovávám dle požadavků „Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání“ a nese název: „Od maminky do světa ".

    Cíle školního vzdělávacího programu vychází z potřeb a požadavků dětí a jejich rodičů a z podmínek naší mateřské školy.

     

    Cílem školního vzdělávacího programu je:

    1. Vytvářet základy k tomu, aby se z dítěte stal člověk, který se bude chovat ke svému zdraví i zdraví druhých jako k nenahraditelné hodnotě.

    Rozpracování hlavního cíle (specifického cíle):

    - Rozvíjení a pěstování tělesné zdatnosti a pohybových dovedností

    - Rozvíjení sebeobsluhy, základních hygienických a zdravotně preventivních návyků

    - Osvojování si poznatků a dovedností důležitých k podpoře bezpečí

    - Vedení k poznatkům o plnohodnotné stravě

    Prostředky k plnění specifických cílů:

    - Pravidelné zařazování cvičení (zdravotní, dechové, relaxační, prvky jógy, cvičení s náčiním , nářadím)

    - Pohybové a sportovní hry

    - Delší vycházky do okolí MŠ

    - Návštěvy bazénu

    - Vedení k samostatnosti při sebeobsluze

    - Příběhy a pohádky s danou problematikou

    - Námětové a didaktické hry

    2. Vytvářet atmosféru, ve které budou děti prožívat zdravé vzájemné vztahy, v nichž se naučí je navazovat a dále rozvíjet.

    Rozpracování hlavního cíle (specifické cíle):

    - Vedení k sebeuvědomování nejenom vlastního těla, ale také pocitů a emocí

    - Vedení k harmonii těla a duše

    - Prohlubování ekologického cítění dětí

    - Osvojování si morálních hodnot

    Prostředky k plnění specifických cílů:

    - Spoluvytváření pravidel ve třídě

    - Sociální a interaktivní hry a činnosti (psychomotorické, prvky tvořivé dramatiky, komunikativní kruh,    řešení problémových situací)

    - Výtvarné, hudební a dramatické činnosti

    - Společné činnosti ve dvojicích, v menších skupinkách

    - Ekologické hry (ekohry)

    3. Vést děti k pochopení, že prostředí je všude kolem nás-lidé, společnost, příroda a že jej spoluvytváříme.

    Rozpracování hlavního cíle (specifické cíle):

    - Pozorování přírody a objevování její krásy

    - Rozvíjení a podporování touhy po poznání

    - Rozvíjení schopnosti spolupodílet se na tvorbě prostředí

    - Seznamování se světem kultury a tradic

    Prostředky k plnění specifických cílů:

    - Výcházky do přírody, výlety

    - Péče o prostředí (třídy, zahrada, širší okolí)

    - Příprava a prožívání svátků a svátečních dnů

    - Návštěvy kulturních akcí

    - Ekologicky motivované aktivity

    - Problémové učení a experimentování

    4. Rozšiřovat dětský svět o reálné zážitky s různorodým materiálem, nástroji, činnostmi a profesemi.

    Rozpracování hlavního cíle (specifické cíle):

    - Cvičení jemné motoriky a praktických dovedností

    - Vedení k užívání praktických i logických postupů při řešení problémů

    - Rozvíjení fantazie, představivosti a estetického vkusu

    - Osvojování si poznatků o znakových systémech a jejich funkci (čísla, písmena, piktogramy)

    Prostředky k plnění specifických cílů:

    - Smyslové hry

    - Práce a experimentování s přírodním, umělým a zbytkovým materiálem

    - Navazování problémových situací (řešení pokusem a omylem)

    - Práce s encyklopediemi, atlasy

    - Exkurze, návštěvy zajímavých prostředí

    - Návštěvy osobností v MŠ

    - Výtvarné, hudební, pohybové a dramatické aktivity

     

    Stanovené záměry realizujeme pomocí tématických celků, které uskutečňujeme v průběhu celého roku v mateřské škole pomocí her, příběhů, pohádek, komunitního kruhu, společných akcí pro děti a rodiče, dalších pestrých aktivit.

     

    TÉMATICKÉ CELKY:

    1. Z vesela do školky

    2. Všechnno má svůj čas

    3. V zdravém tělě, zdravý duch

    4. Je nám krásně na světě

    5. Nikdy nejsem sám

    Kontakt

    MŠ Kaznějov sídliště, okres Plzeň-sever, příspěvková organizace
    Poštovní 412, 33151 Kaznějov
    MŠ Kaznějov u továrny
    Pod Továrnou 333, 331 51 Kaznějov
    373 332 157
    373 330 008
    724 180 335

    Oblíbené odkazy