Co Vám nabízí naše mateřská škola
- kvalitní výchovu Vašich dětí v podnětném prostředí, vhodně promyšlený režim dne, který zajišťuje dětem prostor pro hru, zábavu, ale i čas k získávání nových poznatků a dovedností
-
rodinné prostředí s nižším počtem dětí
-
odpočinek a spánek dětí přizpůsobený potřebě jednotlivých dětí
-
výtvarné činnosti – vede Šárka Hynešová
-
předškolní činnosti - vede Aneta Hudousková
-
oslavy formou přitažlivých her, zábavných soutěží a akcí v průběhu roku připravené pro děti i rodiče v jednotlivých ročních obdobích (zamykání zahrady, Vánoce, karneval, vynášení Zimy, velikonoční zvířátko, školní skřítci a další)
-
návštěvy zajímavých a poučných akcí: divadelní představení, koncerty, výstavy, výlety, exkurze
-
seznamování s angličtinou
-
možnost návštěv bazénu v ZŠ
-
dobrou spolupráci se ZŠ, ZUŠ v Kaznějově a s DDM Radovánek
Předškolní vzdělávání je cílevědomá činnost, která se uskutečňuje při všech činnostech a situacích v průběhu celého dne v mateřské škole.
Záměrem předškolního vzdělávání je rozvíjet každé dítě po stránce fyzické, psychické i sociální a vést je tak, aby na konci předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, schopnou zvládat takové nároky života, které jsou na ně běžně kladeny.
Školní vzdělávací program naší mateřské školy je zpracovávám dle požadavků „Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání“ a nese název: „Od maminky do světa ".
Cíle školního vzdělávacího programu vychází z potřeb a požadavků dětí a jejich rodičů a z podmínek naší mateřské školy.
Cílem školního vzdělávacího programu je:
1. Vytvářet základy k tomu, aby se z dítěte stal člověk, který se bude chovat ke svému zdraví i zdraví druhých jako k nenahraditelné hodnotě.
Rozpracování hlavního cíle (specifického cíle):
- Rozvíjení a pěstování tělesné zdatnosti a pohybových dovedností
- Rozvíjení sebeobsluhy, základních hygienických a zdravotně preventivních návyků
- Osvojování si poznatků a dovedností důležitých k podpoře bezpečí
- Vedení k poznatkům o plnohodnotné stravě
Prostředky k plnění specifických cílů:
- Pravidelné zařazování cvičení (zdravotní, dechové, relaxační, prvky jógy, cvičení s náčiním , nářadím)
- Pohybové a sportovní hry
- Delší vycházky do okolí MŠ
- Návštěvy bazénu
- Vedení k samostatnosti při sebeobsluze
- Příběhy a pohádky s danou problematikou
- Námětové a didaktické hry
2. Vytvářet atmosféru, ve které budou děti prožívat zdravé vzájemné vztahy, v nichž se naučí je navazovat a dále rozvíjet.
Rozpracování hlavního cíle (specifické cíle):
- Vedení k sebeuvědomování nejenom vlastního těla, ale také pocitů a emocí
- Vedení k harmonii těla a duše
- Prohlubování ekologického cítění dětí
- Osvojování si morálních hodnot
Prostředky k plnění specifických cílů:
- Spoluvytváření pravidel ve třídě
- Sociální a interaktivní hry a činnosti (psychomotorické, prvky tvořivé dramatiky, komunikativní kruh, řešení problémových situací)
- Výtvarné, hudební a dramatické činnosti
- Společné činnosti ve dvojicích, v menších skupinkách
- Ekologické hry (ekohry)
3. Vést děti k pochopení, že prostředí je všude kolem nás-lidé, společnost, příroda a že jej spoluvytváříme.
Rozpracování hlavního cíle (specifické cíle):
- Pozorování přírody a objevování její krásy
- Rozvíjení a podporování touhy po poznání
- Rozvíjení schopnosti spolupodílet se na tvorbě prostředí
- Seznamování se světem kultury a tradic
Prostředky k plnění specifických cílů:
- Výcházky do přírody, výlety
- Péče o prostředí (třídy, zahrada, širší okolí)
- Příprava a prožívání svátků a svátečních dnů
- Návštěvy kulturních akcí
- Ekologicky motivované aktivity
- Problémové učení a experimentování
4. Rozšiřovat dětský svět o reálné zážitky s různorodým materiálem, nástroji, činnostmi a profesemi.
Rozpracování hlavního cíle (specifické cíle):
- Cvičení jemné motoriky a praktických dovedností
- Vedení k užívání praktických i logických postupů při řešení problémů
- Rozvíjení fantazie, představivosti a estetického vkusu
- Osvojování si poznatků o znakových systémech a jejich funkci (čísla, písmena, piktogramy)
Prostředky k plnění specifických cílů:
- Smyslové hry
- Práce a experimentování s přírodním, umělým a zbytkovým materiálem
- Navazování problémových situací (řešení pokusem a omylem)
- Práce s encyklopediemi, atlasy
- Exkurze, návštěvy zajímavých prostředí
- Návštěvy osobností v MŠ
- Výtvarné, hudební, pohybové a dramatické aktivity
Stanovené záměry realizujeme pomocí tématických celků, které uskutečňujeme v průběhu celého roku v mateřské škole pomocí her, příběhů, pohádek, komunitního kruhu, společných akcí pro děti a rodiče, dalších pestrých aktivit.
TÉMATICKÉ CELKY:
-
Z vesela do školky
-
Všechnno má svůj čas
-
V zdravém tělě, zdravý duch
-
Je nám krásně na světě
-
Nikdy nejsem sám
Kontakt
Poštovní 412, 33151 Kaznějov
MŠ Kaznějov u továrny
Pod Továrnou 333, 331 51 Kaznějov
373 330 008
724 180 335